تماس همه روزه به صورت 24ساعته "حتی ایام تعطیل"
رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه​

اشتراک گذاری

فیس بوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس اپ

رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه را میخواهیم با هم بررسی کنیم پس با دکتر لوله همراه باشید.
گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه جزو مشکلاتی است که ممکن است سالانه یک الی دو بار با آن مواجه شوید. بیش‌تر گرفتگی‌های لوله فاضلاب آشپزخانه به خاطر ریختن روغن و چربی‌های غذا داخل لوله اتفاق می‌افتد. این روغن‌ها باگذشت زمان در لوله تجمع پیداکرده و رفته‌رفته میزان آن‌ها افزایش می‌باید تا درنهایت باعث گرفتگی و مسدود شدن لوله فاضلاب می‌شوند. روش‌های مختلفی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه وجود دارد که در ادامه قصد داریم شمارا با 10 روش برتر در این زمینه آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

اگر به دنبال لوله بازکنی ماهر میگردید میتوانید با دکتر لوله تماس بگیرید: 0936777525109105734851

رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه​

10 روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

در این بخش می‌خواهیم شمارا با روش‌های ساده اما کاربردی رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه آشنا کنیم تا بتوانید قبل از تماس گرفتن با لوله‌بازکنی، لوله فاضلاب آشپزخانه خود را با کمک موارد ساده و ابتدایی که در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود بازکنید.

استفاده از اویزان لباس

1- برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه از آویز لباس استفاده کنید

آویز لباس را می‌توان در هر خانه‌ای پیدا کرد. به همین دلیل می‌توانید با یک ابزار ساده تا حدی مشکل خود را برطرف کنید. اگر هم نتوانستید آویز پیدا کنید می‌توانید از سیم مفتول 50 سانتی‌متری نیز برای این کار استفاده کنید. روند این کار به این صورت است که شما باید با کمک انبردست یا انبر قفلی آویز لباس را به‌طور کامل صاف کنید. بعدازآن آخر آن را با زاویه نود درجه خم‌کنید. طول قاب را بیش‌ازحد بزرگ نکنید. اگر در زمان استفاده از قلاب، داخل لوله جا نشد می‌توانید با کمک انبردست آن را کوچک‌تر کنید.

بیشتر بخوانید: 13 روش جلوگیری از بالا زدن آب فاضلاب

بعد از ساخت قلاب فقط لازم است آن را داخل لوله ببرید و تا جایی که ممکن است آن را فشار داده و بچرخانید و رو به بالا بکشید تا اگر وسیله‌ای باعث گرفتگی چاه آشپزخانه شده است را بیرون بکشید. درباره فشار دادن قلاب کمی مراقب باشید چراکه ممکن است وسیله‌ای که باعث گرفتگی لوله شده است پایین‌تر برود که در این حالت در رفع گرفتگی آن به مشکل خواهید خورد. بعدازاین که از تمیز شدن لوله مطمئن شدید می‌توانید چند بار آب زیادی را با فشار در لوله بریزید تا مسیر آن تمیز و باز شود.

استفاده از سرکه و نمک

2- رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه با سرکه و نمک

یک فنجان سرکه سفید را با یک لیوان نمک به‌خوبی مخلوط‌کنید و آن را در لوله آشپزخانه خود بریزید. بعد از گذشتن نیم ساعت می‌توانید محلول را با آب گرم ترکیب کرده و در لوله بریزید. با این روش می‌توان تأثیر خوبی را بر روی گرفتگی لوله گذاشت. همچنین می‌توانید این محلول را قبل از خواب در لوله بریزید و تا صبح صبر کنید. در مرحله آخر آب با فشار بالا را بازکنید تا گرفتگی چاه آشپزخانه برطرف شود.

اگر به دنبال لوله بازکنی در گوهردشت میگردید، میتوانید با دکتر لوله تماس بگیرید و درخواست خدمات لوله بازکنی در گوهردشت را به ثبت برسانید.

استفاده از تلمبه لوله‌بازکنی

3- رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه با تلمبه لوله‌بازکنی 

استفاده کردن از تلمبه لاستیکی که از زمان‌های قدیم برای باز کردن لوله در خانه‌ها استفاده می‌شود جزو رایج‌ترین روش‌های باز کردن لوله آشپزخانه است. همه افراد با این روش و طرز کار آن آشنا هستند. قبل از استفاده از تلمبه کمی آب را در ظرف‌شویی یا کفشور بریزید تا کار شما راحت‌تر شود. سپس تلمبه لاستیکی را در دهانه لوله قرار داده و آن را بالا و پایین کنید. اگر گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه بسیار وخیم باشد می‌توانید از این روش چندین بار به‌صورت مرتب و پشت سر هم استفاده کنید.

اگر به دنبال لوله بازکنی در کردان میگردید، میتوانید با دکتر لوله تماس بگیرید و درخواست خدمات لوله بازکنی در گوهردشت را به ثبت برسانید.

استفاده از جاروبرقی تر و خشک

4- رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه با جاروبرقی تر و خشک

استفاده کردن از تلمبه لاستیکی که از زمان‌های قدیم برای باز کردن لوله در خانه‌ها استفاده می‌شود جزو رایج‌ترین روش‌های باز کردن لوله آشپزخانه است. همه افراد با این روش و طرز کار آن آشنا هستند. قبل از استفاده از تلمبه کمی آب را در ظرف‌شویی یا کفشور بریزید تا کار شما راحت‌تر شود. سپس تلمبه لاستیکی را در دهانه لوله قرار داده و آن را بالا و پایین کنید. اگر گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه بسیار وخیم باشد می‌توانید از این روش چندین بار به‌صورت مرتب و پشت سر هم استفاده کنید.

اگر به دنبال لوله بازکنی در البرز میگردید، میتوانید با دکتر لوله تماس بگیرید و درخواست خدمات لوله بازکنی در البرز را به ثبت برسانید.

جاروبرقی تر و خشک یکی از ابزارهای اصلی در این حیطه است و می‌توانید از آن برای برطرف کردن گرفتگی لوله آشپزخانه استفاده کنید. برای این کار لازم است جاروبرقی را در حالت مرطوب قرار داده و قدرت مکش را در بالاترین حد آن قرار دهید. برای بالا بردن میزان قدرت مکش جاروبرقی بهتر است دور لوله جاروبرقی را بپوشانید. با این روش اگر وسیله‌ای داخل لوله آشپزخانه گیر افتاده باشد به‌راحتی می‌توانید آن را خارج کنید.

بیشتر بخوانید: 12 راه برطرف کردن گرفتگی لوله آب

5- رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه با سرکه و جوش‌شیرین

برای انجام دادن این روش باید یک لیوان جوش‌شیرین و دو فنجان سرکه سفید را باهم دیگر مخلوط‌کنید و آن را داخل لوله فاضلاب بریزید. بعدازآن نیم ساعت صبر کنید تا ترکیب مورداستفاده تأثیر خود را بگذارد. بعداً درپوش را برداشته و آن را به‌خوبی با آب شستشو دهید. اگر میزان گرفتگی کاهش یافت می‌توانید برای دو الی سه بار نیز از این ترکیب استفاده کنید.

6- سیفون زیر ظرف‌شویی را بازکنید

قطعه u شکلی که پایین ظرف‌شویی وجود دارد همان سیفون است. وظیفه این قطعه نگه‌داشتن آب در داخل خود است تا از بوی فاضلاب و وارد شدن حشرات به محیط خانه پیشگیری کند. در برخی مواقع جمع شدن بیش‌ازحد آب موجب بروز رسوب می‌شود که می‌تواند باعث شود آشغال را در خود نگه دارد. برای برطرف کردن این مشکل لازم است تا سیفون پایین ظرف‌شویی را بازکنید تا اگر آشغالی در آن وجود داشته باشد، آن را تمیز کنید و دوباره از اول به همان ترتیب آن را در جای خود قرار دهید. برای باز و بسته کردن سیفون زیر ظرف‌شویی می‌توانید از تعمیرات لوله‌کشی استفاده کنید.

اگر به دنبال لوله بازکنی در نظراباد میگردید، میتوانید با دکتر لوله تماس بگیرید و درخواست خدمات لوله بازکنی در نظرآباد را به ثبت برسانید.

 7- رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه با جوش‌شیرین، نمک و آب گرم

برای ساختن این محلول باید یک فنجان جوش‌شیرین و یک فنجان نمک را باهم دیگر ترکیب کرده و آن را در ظرف‌شویی بریزید. بعدازآن به مدت بیست الی سی دقیقه صبر کنید تا این ترکیب اثر کند. بعدازآن می‌توانید آب گرم را داخل لوله آشپزخانه بریزید. اگر میزان گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه درست نشد می‌توانید از این روش چند بار استفاده کنید.

اگر به دنبال لوله بازکنی در شهر قدس میگردید، میتوانید با دکتر لوله تماس بگیرید و درخواست خدمات لوله بازکنی در شهر قدس را به ثبت برسانید.

8- استفاده از آب جوش

این روش یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌های باز کردن لوله آشپزخانه است. برای این کار فقط لازم است تا آب را بر روی کتری قرار داده و آن را جوش دهید. می‌توانید این روش را تا سه بار نیز تکرار کنید. بعد از هر بار ریختن آب داغ اجازه دهید حرارت آن کاهش یابد سپس آب داغ بعدی را بریزید. گرمای آب باعث می‌شود مواد مختلف داخل لوله حل شود.

9-رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه با استفاده از نمک و آب جوش

ترکیب آب جوش و نمک می‌تواند گرفتگی‌های ساده را باز کند. برای این کار نصف لیوان نمک را داخل ظرف‌شویی بریزید و مقداری صبر کنید بعدازآن می‌توانید آب جوش را داخل لوله بریزید. این کار را می‌توانید چند بار به‌صورت پشت سر هم استفاده کنید.

اگر به دنبال لوله بازکنی در پرند میگردید، میتوانید با دکتر لوله تماس بگیرید و درخواست خدمات لوله بازکنی در پرند را به ثبت برسانید.

استفاده از فنر لوله‌بازکنی آشپزخانه

10- رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه با فنر لوله‌بازکنی

این روش زمانی انجام می‌شود که راه‌حل‌هایی ذکرشده در بخش‌های بالا نتیجه‌ای نداشته و تأثیری بر میزان گرفتگی نگذارد. استفاده از فنر لوله‌بازکنی برای برطرف کردن گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه جزو بهترین و اصولی‌ترین روش‌هایی است که با انجام دادن می‌توانید از شر مشکلات گرفتگی تا سال‌های بعدی خلاص شوید. منظور ما از فنر لوله‌بازکنی فنری است که با ژنراتور کار می‌کند. این دستگاه در دسترس افراد معمولی نیست و معمولاً شرکت‌های لوله‌بازکنی از این نوع تجهیزات برای گرفتگی چاه فاضلاب آشپزخانه استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه مشکل بسیار بدی است و باعث می‌شود کارهای خانه تا زمان حل شدن آن با اختلال روبرو شود. هنگامی‌که شما با یک ظرف‌شویی پر از آب یا کفشور آشپزخانه‌ای که فاضلاب آن بالاآمده باشد روبرو شوید در چنین مواقعی طبیعتاً می‌خواهید سریعاً این مشکل را حل کنید. در این مقاله درباره این مشکل بحث کردیم و 10 روش ساده و کاربردی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه را به شما معرفی کرده و توضیح دادیم. امیدواریم توانسته باشید با این روش‌ها مشکل گرفتگی لوله‌های فاضلاب آشپزخانه را برطرف کنید. درنهایت اگر نتوانستید به نتیجه خوبی برسید می‌توانید با شرکت‌های لوله‌بازکنی معتبر در این حیطه تماس بگیرید تا مشکل شما در اسرع وقت حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *